اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

ظرفیت خالی سدهای خوزستان، رضایت‌بخش است

معاون سازمان آب و برق خوزستان گفت: در حال حاضر حجم خروجی سدها از ورودی بیشتر است و ظرفیت مناسبی جهت مقابله با سیلاب‌های احتمالی ایجاد شده است.

ظرفیت خالی سدهای خوزستان، رضایت‌بخش است

فراز رابعی امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز در خصوص آخرین وضعیت مخازن و سدهای استان خوزستان، اظهار کرد:  با توجه به ظرفیتی که از ابتدای سال آبی برنامه ریزی شده بود، سیلاب اخیر که اوایل اسفند اتفاق افتاد پیک و عمده حجم سیلاب در سدها مهار شد.

وی افزود: بر اساس ظرفیت ایمن پایین دست، خروجی آب به ویژه در دو سد کرخه و دز را تنظیم کردیم.

معاون مطالعات منابع آب سازمان آب وبرق  خوزستان گفت:  به منظور آمادگی مقابله با سیلاب بهاره که احتمال می‌رود در فروردین ماه اتفاق بیفتد حجم سدها را خالی نگه داشتیم تا بتوانیم سیل را مهار کنیم.

رابعی بیان کرد:   در سد دز در حال کاهش ارتفاع آب پشت سد هستیم و اکنون ارتفاع آب در سد دز رقوم   338.82  را داریم که  بر این اساس خروجی ما از ورودی ما بیشتر است.

وی افزود: در سد کرخه نیز اکنون رقوم ما 210.41 است که با خروجی که سد سیمره دارد، خروجی دو سد دز و کرخه را متعادل می کنیم تا خروجی آن‌ها از ورودی بیشتر باشد و بتوانیم آمادگی خود را برای مقابله با سیل بهاره حفظ کنیم.

رابعی عنوان کرد:  در حال حاضر در حوضه کارون 3.6 میلیارد متر مکعب حجم مانده‌ مخزن برای کنترل سیلاب است که این حجم ظرفیت مناسبی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در حوزه مارون شرایط برعکس است، گفت:  امیدوار هستیم در این حوضه بارندگی خوبی اتفاق بیفتد چرا که در این حوضه نگران تنش آبی و خشکسالی هستیم و وضعیت مخزن به شکلی است که ظرفیت خالی آن بسیار بیشتر از حجم مفید آن است.

رابعی در رابطه با درصد احتمال وقوع سیلاب در استان، گفت:  طبق رصدهای صورت گرفته تقریبا هفته آخر اسفند و سه هفته اول فروردین‌ماه بارش نرمال و کمی بالاتر از نرمال پیش بینی شده است که البته این پیش بینی به ویژه در فصل بهار به تدریج در حال تغییر است و ممکن است بر روی  مدل‌های بارش تاثیر بگذارد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول